Algarrobo

Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, men har ine velat skriva om jag inte kan läga in bilder det tar ju bort halva nöjet för er att läsa. Men jag har fortfarande inte lyckats lägga in bilderna på datorn, så nu skriver jag isf och tar bilder från google så ni får en bild av hur det er ut.
Igår åkte jag och Christian till Algarrobo. Det är en ställe ca 1,5 tim utanför Santiago. HUR FINT SOM HELST! Gillar det faktiskt bättre än Vina del mar och Valparaiso. Christian har hus där och har tillbringat varje sommar där sedan han var liten så han känner till alla guldkorv vi kunde gå till! :)
Vi började med att äta en god lunch på en strandrestaurang, sen gick vi till den största poolen i världen! Har ju velat se den jättelänge, dock hade det varit roligt om vi hade kunnat få tillbringa dagen där, men an måste känna någon som bor i lägenheten där. Det är 8 st gigantiska bggnader med fullt med lägenheter. Men det är så fruktansvärt dyrt at bo där!!!! Men poolen slår ju allt!! Det är segelbåtar i poolen till och med, så stor är de. Och bar 20 meter ner har det strand och havet!
Efter det gick vi och la os en litne stund på stranden nedanför denna fantastiska pool! Vi låg och pratade en stund sen gick vi längs stranden tillbaka till centrum. Nu var Christian hungrgi igen och vi stannde för en completo och sedan tog vi en taxi till ett annat ställe han ville vsa mig. Vi kom till en stor skog, vi gick och gick, sedan melan träden ner för berget kymtade vi en strand. Sååå underbart fin. Turkost vatten, gömd bakom klippor och berg, som en liten lagun. Vi klättrade ner för berget och där spenderade vi resten av dagen :)
När kl var 7 började vi gå tillbaka till Algarrobos centrum. Vi stannade för en churrasco (mmmm så goda dom är) det är typ en macka/hamburgare med lövbiff och massa tillbehör, jag vljer alltid tomater, ost och mayonäs :DKl 8 gick bussen hem!
Såhär ser övriga Algorrbbo ut

Kommentarer
Postat av: Néa

Alltid lika roligt när någon kan guida en till stadens alla guldkorvar ;D Haha... Saknar dig!

2011-12-11 @ 17:34:21
Postat av: Mamma

Reagerade också på alla guldkorvar som borde ses:-)

Jossan, skippa osten och majonäsen!

Det låter som ett underbart ställe, du behöver inte semester på bra länge:-)

2011-12-11 @ 19:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0