Förtydlingar

Jag har förstått att folk som läser min blogg har fått fel uppfattning. Mamma säger att på varenda bild står jag med ett glas i handen och en cigarett i den andra. Tror ni att jag festar hela tiden? Verkligen inte, lååååångt ifrån. Mina kompisar hemma i Sverige säger hela tiden "Du är ju på semester där borta, du festar hela tiden". Men det är inte så, jag lovar er på min lilla Buster som är uppe i himelen. Det ser bra ut så på bloggen och på bilder på facebook.
Jag har sett varenda sak att se i Santiago, jag har sprungit ut och in i museum, zoo, utkiksplatser, berg, affärer, marknader. Allt som finns att göra här. Nu har jag redan gjort allt och de sista dagarna tillbringar jag med Christian.
Innan jag kom till Chile trodde jag det skulle vara annorlunda än det är här. Jag trodde det skulle vara som i Spanien där jag verkligen levde livet, men här är jag som jag är i Sverige, mer eller mindre. Grejen är att det är ju tråkigt att skriva "Idag har jag legat vid poolen, idag har jag betalt alla räkningar, idag har jag varit i skolan, idag har jag pluggat, idag har jag haft tenta, idag har jag storstädat , tvättat och lagat mat".. Ni förstår va? Vilket gör att jag bara bloggar när det händer något specielt. Vilket är när det är fest eller någon resa eller någiot roligt som hänt som jag vll berätta.
Nu är skolan slut, så det är klart att att jag lever ett mer avslappnat liv! De flesta intercambios har åkt hem eller är på resande fot, men jag är kvar. Och även när vi fortfarande hade skola var ala intercambos ute och festa varje dag! Men jag har en annan syn på saken. Jag kom inte hit för att umgås med tyskar, franmän, finskor osv. jag vill ju umgås med chilenarna. Efter att jag träffat Christian har det automatiskt blivit at jag glidit ifrån alla intercambios. Det gör inte så mycekt, det är mitt egna val. Jag umgås nu med andra människor, och jag har the time of my life faktiskt!
Jag har en kompis som heter Isabell från Tyskland. Hon bor 1 min från mig, hon bor i Edys hus (Edys är Christian bästa kompis) så det är klart jag tillbringar mycekt tid där. Där jag kan kombinera kompis med Christian. Det har varit väldigt jobbigt för mig, för mina vänner som inte känner Christian glllar honom inte, vilket  gör att vi inte kan umgås alla tillsammans. Jag har 1 månad kvar här, så jag har valt Christian, såklart!!
Vill även tillägga att innan när jag hade skola så missskötte jag den inte alls! Jag hade tre kurser, fick nästan högsta betyg på alla tentor och i slutbetyg. Jag kom alltid i tid, jag gjorde mina läxor och uppgifter.
Jag är knappt ute någonting och härjar! Jag får kankse ut på klubb 1 gång i veckan, och då går vi alltid till El tunel! Jag känner alla som jobbar där plus Christian jobbar där ibland så det kommer naturligt att vi går dit. Men vi går dit för att hänga med folk och dansa och prata. Inte för att dricka oss fulla!! Andra kvällar är vi hemma hos Eys. Vi grillar tillsammans, kollar på fotboll, spelar spel, dricker pisco, gör terremotos, lagar mat, och bara imgås! Och Chilenarna är inte som svenskar, det är alltid full rulle och dom är väldigt högljudda, vilket på bilderna kankse ser ut mer än vad det är.
Jag skriver der här inlägget främst till mamma och pappa. Dom verkar tro att jag är en halen svenska här borta. jag vill bara lugna er med att säga att jag är samma vanliga Josefine :) Jag festar med måtta, jag sover mycket och jag solar mycket och äte FÖR mycket!! Men jag mår bra! Och snart är jag hemma igen hos er! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Jossan för detta "lugnande" inlägg!

Jag tror ändå det är nyttigt för dig att komma hem till gamla Sverige och börja leva ett mer normalt liv, äta lite nyttigt och umgås med dom som är dina sanna vänner.

2011-12-13 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0