Grande La U!!

Igår var det ju final i Copa America! Självklart firades det hemma hos Edys!
Jag var säker på att La U skulle vinna och självklart vann de! Första målet efter 3 min! Alla var som gaaaaaaalna! :D Helt annan passion i Chile när det gäller fotboll än vad det är i Sverige.
La U har aldrig tidigare varit i final så detta var såå stort för många. Specielt för Christian som är helt fanatisk. Överdriven om ni frågar mig, men La U är han liv!!! Han varnade mig redan på morgonen "Amor, om inte La u vinner idag vill jag bara att du ska veta och inte bli arg på mig om jag går hem. Jag kommer inte vilja prata med någon, jag kommer bara gå, så du vet!" Hela dagen var han rätt tyst, av nervositet! När det var 3 tim kvar kunde han inte sitta still, han gick runt i cirklar haha :) I slutet av kvällen satt han i soffan och grät av gläädje när dom vann med 3-0! :)
Jag i väntan på matchen!
Här låg jag och latade mig medans Christian städade och Edys och Charly var och handlade kött! :D



Sen började matchen...


Fabiola, grillmäatsren!
En kompis och Christans lillebror Felipe!



Christian och jag <3



Grizel, jag, Javiera och Natalia





Här va matchen slut! :)





Isa och jag! :)




Här firdes det på Plaza Italia!





En glad Christian Iturra :D



Jag och Christian bestämde oss för att gå till El Tunel. Han gick hem till sig och jag gick hem till mig för att byta klädr. Så bestämde vi att mötas 20 min senare utanför min port. När jag kommer ner till receptionen står han innanför och inte utanför. Precis innan jag kommit ner och dom kastat in en stor gatusten genom fönstret till reeptionen.. Vi går ut för att försöka få tag på taxi, alla gatulampos är sönderslagna, skyldfönster och det är kaos. efter någon min säger Christian "Vi borde inte gå ut ikväll, hade jag varit själv hade det gått bra, men jag vill inte utsätta dig för fara. Vi går hem istället! Det är farligt idag." Sedan berättade han att påvägen från honom till mig som ärca 5 min hade han sett hur folk kasta stenar på bilar, hoppade på bilar, försökte välta en buss och värsta av allt, i ett hörn hade de rånat någon med kniv. Jävla idooter!! Så vi gick hem, lagade soppa och sov istället :)
Det var en jättebra kväll! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0