Mendoza

Som ni vet så åkte jag och Christian till Mendoza förra helgen för att fixa mitt visum. Mitt studentvisum gick ut den 8 dec och vi åkte dit den 2a dec. HELT i onödan visade det sig, för nu i efterhand fick jag reda på att när studentvisumet gå ut har man 30 dagar på sig at vara kvar i landet (till den 8 jan) jag åker ju till Iguazu den 24 dec, sen kommer jag tillbaka till Chil den 30 dec och då får jag automatiskt ett turist visum. Men det gör ändå onte så mycket, vi hade en jättemysig helg där tillsammans :)
Bussen gick 7.30 på morgonen och vi kom fram 15.00 någon gång. Då fixade vi ett hostel och tog en taxi dit. Det var väl inget att hänga i julgranen, men det var biligt 4000 pesos per peson / natt, ca 50 kr! Vi skulle ju ändå inte tilbringa mycket tid där. Den kvällen gick vi ut och åt på buffe, ääääälskar det!! :D Dom har allt, 6 olika sortes kött som dom grillar direkt på kolgrill när man står där, lax, sushi (inte för att jag gillar det men det finns) pasta,, kinamat, kyckling, pizza, salladabuffe, pannkakskock, frukter, ALLT!! :D Så dit gick vi, dock ganska sent. Efermiddagen gick vi hem! Dagen efter hade vi beställt rafting.
Vi planerade hela dagen efter det, vi gick och åt en stor lunch innan raftingen. En annan buffe, som hade allt det den tidigare hade, men mycket mer och godare!!! Vi ville äta ordentligt för att sedan skulle vi inte ha mat förrän kl 9 på kvällen.  Men efter att ha suttit och väntat i receptionen i en timme och de inte kommer och hämtar upp oss blev vi sura och gick till en marknad istället :) så det blev ingen rafting.  Det kändes som Thailand, ca 35 grader varmt och marknad! :D Christian är som jag, älskar kläder och shopping! Han köpte shorts, jättefina adidaströjor, skor, strumpor, linne, och lite annat, och jag 3 linnen, skor. Ett linne kostade ca 30 kr! :) Sedan köpte jag menta! Det är ett pecielt the som man dricker ur en speciell kopp med ett speciellt sugrör. Det är typiskt argentinskt. Man blir pigg av de, man svettas mycket, man kan koncentrera sig, man kan börja dagen med det och vissa hungerkänslor dämpas :) Sedan gick vi till hostelet och vilade. Gissa vad Christian säger och gör? Han lägger upp allt han köpt på sängen och börjar prova allt!! Precis som jag! Jag har hittat min tvilling typ.
Han är så rolig!! Han är så otroligt ordningssam, jag är ordningssam men i jämförelse med hoonm ser jag stökig ut. So fort han andvänt något viker han den väldigt noga och läger tillbaka den, han har en necessär med tandtråd, massa oliak tabletter om något händer, allt handsprit tandborste och tandkräm, han har alltid handkräm med sig och bodylotion :D Såååå gullig tycker jag :D
På kvällen gick vi till bargatan ocj tog lite drinkar, vi skulle inte bli så sena sa vi, men vi satt och pratade och vipps vad kl 4.00 så tog vi en taxi tillbaka! På söndagen gick bussen hem till Santiago kl 13.00! S det var bara att säga hejdå Mendoza!! Det var en toppenresa med mi amor!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt med marknader, men hur ska du med dig allt hem. Du får samla alla kompisar innan du ska packa och så delar du ut sånt som du kan skiljas från, speciellt sånt som tar plats och/eller är tungt.

2011-12-11 @ 19:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0