27 juni

Buenos dias!

Jag hade värsta drömmen om att vi var inne i ett hus fullt med blodiglar, dom var överallt, i hela huset och på oss.. till och med i minnen åkte dom in. Usch det var så äckligt. Det känns fortfarande som att dom suger sig fast på mig :/
Idag är det röd dag här, vilket är synd för jag har massa saker att fixa. Nu vet jag inte ifall det är öppet, jag försöker ringa men får inget svar.. Skulle behöva gå till polisen och registrera mitt studentvisumet, man måste göra det inom 30 dagar annars är de ogiltligt. Vi skulle egentligen göra det med skolan den 28 juli, men mina 30 dagar går ut den 18 juli så jag måste göra det innan. I morgon börjar spanskakursen från måndag till fredag så då kommer jag inte hinna så hade verkligen behövt fixa det idag, synd att jag inte tänkte på det innan :/ Sen skulle jag ha behövt åka till skolan för att betala in kursen innan den börjar, det kanske också är stängt nu.. ÅÅHHH!
Man känner att skolan närmar sig, den riktiga skolan som börjar 28 juli. Vi har en sida på facebook för att "intercambios", alla har varandras namn, land och mail så vi kan skriva till varandra. Jag har fått många mail från några tjejer från Spanien som undrar hur jag fick min lägenhet och i vilket område jag bor i och vad jag tycker om Santiago, sen har jag fått ifrån en tjej från Colombia :) Sen får man massa hotmail angående lägenheter, folk som redan är här och skriver att de hyr ut rum i studenthus. Spännande :)
Igår skulle Rachel och Miguel på parmiddag med två andra par, de frågade mig om jag vill hänga med men njaaaaaaaa det lockade inte hahaha.. Så jag ringde mig personliga Santiago Guide Fernando och vi möttes upp för att kolla på lite kulturgrejjer. Han visade mig Parque Las Esculturas. Det var en park fyllt med konstverk.
Parque Las Esculturas
Jag har förklarat innan men vissa kanske har missat vem denna Fernando är. Vi har en gemensamkompis som heter Vibor. Jag jobbade med Vibor på Mallorca och han pluggade med Vibor i Finland, y por eso har vi fått kontakt, vi fick kontakt redan innan jag kom till Chile han han sa att om jag behövde hjälp med något så fanns han där. Han hjälper mig jättemycket med praktiska saker och visar mig olika saker i Santiago. Muchsisimas gracias!
Här har ni don, Fernando i glasögon och Vibor i rött :)
Iallafall, efter att vi hade gått runt i Parque las Esculturas så visade han mig området kring Los Leones. Vi gick till en festgata som hette Avenida de Suecia. Det var ju söndag så allting var stängt men jag ville bar fota skylten haha (a)
Och vi hittade en klubb som hette Stokolmo :D
Efter det drog vi och åt pizza :)
Nu måste jag kolla upp det här med polisen och inbetalningen innan det blir försent..
Chaaaao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0