En bild säger mer än 1000 ord..

Har kollat igenom aaaaalla bilder jag har på datorn, från att jag gick i 6an tills nu :) oj vad mycket minne det kommer upp. Det är sjukt hur mycket jag hunnit göra och hur många resor jag gjort. Jag har hunnit med så otroligt mycket efter gymnasiet, direkt efter studenten flyttade jag till Mallorca juni - november där jag jobbade på ett 5stjärnigt hotell, kunde inte ett ord spanska på den tiden, efter det kom jag hem ett tag, tror en månad för att jobba ihop pengar, sen bar det av till Thailand med Nordis, Helena och Ninna, efter att ha rest runt där i 3 veckor var jag hemma i 1 vecka tror jag och sen åkte jag till Madrid för att jobba som barnflicka, jag kom inte överrens med mamman i familjen så jag flyttade ut, flyttade in i en lägenhet med en tjej från Tyskland (hon Sarah som jag ska bo med här i Chile) en kille från Spanien, en kille från Italien och en tjej från Englad. Jag började plugga spanska på Alcalingua och när jag varit i Madrid i 4 månader åkte jag tillbaka till Mallorca där jag fick jobb på ett nytt hotell och stannade säsongen ut till i september. Sen kom jag hem till Sverige och det var inte kul att vara hemma :P Efter några månader bestämde sig jag och Helena för att fixa lägenhet i Madrid och åka dit tillsammans så det gjorde vi! :D Men jag trivdes inte så bra utan åkte hem efter en månad. Sen började jag plugga, har hunnit plugga i 2 år och nu är jag här i Chile! Sjukt...

Det har hänt så mycket i mitt liv under den här tiden, mycket bra men även jobbiga och dåliga saker. År 2010 var nog det sämsta året. Jag och min pojkvän gjorde slut och min hund dog.  Har aldrig känt mig så ensam fast jag hade så många vänner runt omkring mig i hela mitt liv. Vill aldrig uppleva det igen.
Efter att ha sett igenom alla bilder kan jag inte låta bli att tänka hur det hade varit om man hade tagit andra beslut gällande saker och ting... Jag skulle inte vilja ändra något som har hänt i mitt liv för man lär sig av allt, men lite småjusteringar hade behövts nu med facit i hand.
Här var vid ett tjejgäng på Gotland år 06
Gotland 06 :) vi skulle cykla till Tofta men vi visste inte att det typ var 3 mil!! haha
Sommaren 09, grillfest i skärholmen. Den här killen kommer alltid vara speciell för mig
Grekland, Koroni 05. Haha "Girls I like your yellow hair and your red skin" kommer du ihåg Helli haha :D Tider det!
Koroni 05, vad små vi var, men vi tyckte själv vi var sååå stora :D
Tror det här var 2003 :) i helenelundskolan..
Balen i 9an :) Hahha kolla Charly, vääärsta tuffingen ;)
Skolavslutningen i 9an :) Hahah jag och Helena hade färgat håret dagen innan och såg ut som två kycklingar.. Shiit vad smal jag var, måste ja gått upp 20 kg sen dess!!!
Jag och Sarre under gymnasietiderna. Saknar dig <3
Vad kunde man göra när man var 16-17 år? Haha vi gick aaaaalltid till cafe Alberts, satt där från kl 9 till kl 01, köpte varsin latte som vi snålade på haha.. Vad gör egentligen Jossan på den här bilden :P Ber du om pengar så du kan köpa två latte istället eller ;)
Kryssning 05 :D Hahaha hur ser vi ut :P Kommer ihåg att vi inte fick dricka om vi inte hade solglasögon på oss :P Sen använde vi muggar som högtalare till våra mobiler.
Sommaren 07 hemma hos Cissi <3 :) Grill och vattenpipekväll!
Min 18års dag som även var match mellan Sverige-England.
Ett år senare, Grekland Koroni 06. Ett år äldre men inte klokare haha ;)
Haha en spansktalande i Grekland. Här visste vi knappt hur man sa hola.. Kommer du ihåg att vi smsade till folk i Sverige som kunde spanska för att vi ville veta hur man sa att vi skulle på toaletten så vi sen kunde smita ifrån honom hahahah.. Varför gick vi inte bara? :P
Tiden då vi blev lurade av Sabri men som istället ledde till en vänskap med Nathalie :)
Min älskade farfar som gick bort år 2008. Kvar har jag världens snällaste farmor
Första kvällen på Gotland 06. Taggade till max såklart haha!
Avslutning innan vi gick ut 9an, 9c1 :) Grilldag i Hagaparken med hel klassen
Sommaren 05, Kommer du ihåg Ida, mest klickade fotot på Candy hahah ;)
Thailandia, Fullmoon 08 med min själsfrände!
Todos los jueves en Alcala de henares :) Sommaren 08
Musikanten Alberto som jag delade lägenhet med i Alcala de Henares utanför Madrid 08
Nidia och min extrapappa Luis på Mallorca som alltid tar hand om mig när jag är där, ger mig mat, tar med mig på utflykter, ringer mig i Sverige på min födelsedag, julafton och nyår för att se att jag mår bra :)
BÄSTA sommaren i mitt liv, Mallorca 08, direkt efter Madrid åkte jag hit och fick jobb på Morito!! Minnen och vänner för livet har jag fått från denna underbara ö..
Hahaha lila Clebinho som lurade alla genom att säga att han var lika gammal som de andra från Brasilien alltså 25, men i själva verket var han 93a haha :D
Lena och Josef på Cala Millors gator <3
Que pasa contiiiigo Riiiigo! Vår egna Ronaldinho haha
BANANAS <3 lo mejoooooor
Och självklart Karusell!! :D
Vi jobbade till kl 1 på natten, möttes upp allehopa, gick till Bananas, Karusell och Havanna tills kl 7 på morgonen, började jobba kl 8-13, gick till stranden och sov mellan 13-17 och jobbade sedan mellan 17-01.. HUR ORKDE MAN DETTA LIV I 4 MÅNADER!?!?!
Hahha Lina, kommer du ihåg? På vägen hem från Cala bona i soluppgången.. "Efter 4 års slit i gymnasiet.. nämen kolla jultomten" borta i huvudet :D
Jacob tog paus från Magaluf och kom till vårt paradis istället, ca 3 tim därifrån. Vi var tvunga att ta honom till vår stammisrestaurang Sangriga. Tror inte jag provade någonting annat där förutom Pechuga de pollo con arroz ensala y salsa de roquefort :D Jag doooog för den maten helt enkelt..
Sen tog vi med oss honom till la Havana där han träffade Mike som jobbade som receptionist på hotellet där jag jobbade, de fann varandra haha :D
Tror ingen kan förstå hur äckligt rum jag hade förrän dom kom och såg det med egna ögon. Mina innersta kläder i garderoben som jag inte hade använt växte det mögel på!!!! Då är det illa.. Jag fick infekterade såg som blev lilla och var tvungen att gå till doktorn och kunde inte jobba för att jag inte kunde gå, det var heeeelt sjukt hur jag ens kunde bo sådär...
I slutet av sommaren kom min älskade Ems för att hälsa på mig. Då hade jag slutat jobba och kunde njuta av min frihet :D:D
jag älskar dig!!!
Emelie var inte van att gå ut så sent som vi gjorde och jag hittade henne två gånger sovandes på toaletten med huvudet mot dörren hahahahahhaha! Här kunde hon inte hålla balansen :D
Att spela fotboll var det roooligaste jag visste på den här tiden, alla mina tjejkompisar spelade i samma lag, vi började när vi var 9 år och höll på till gymnasiet :)
Liten Josefine med sin favoritväska och glasögon och Jacob med sin pottfrilla, lackskor och fluga.. inga bekymmer hela livet framför mig :)
Valborg för måååååååånga år sedan! :D
Tiderna då vi aaaaaaalltid hängde på Erikdalsbadet :) Kommer ni ihåg tjejer..
Min äldsta kompis Zandrita la gatita och jag :)
Kreta med familjen Ingman 04 :)
En annan valborg för måånga år sedan :D tror det var 05!
Familjen Halén :)
Mina första 5 månader på Mallorca när jag jobbade på Pulas 5 stjärniga hotell :)
Bakom mig på väggen hade jag nedräkning när jag skulle hem :P Längtade hem i början men det försvann heeeelt efter några veckor! :D Här är Lorenzo (vaktmästaren) jag och bea :)
Fortfarande sommaren 07 på Mallorca. Avskedsfest för Johannes och hans flickvän som skulle hem till Tyskland :)
Jag och min älskade morfar En extra tanke till honom eftersom han just nu ligger på sjukhuset efter att ha ramlat ut sängen och brytit höften.
Koroni 05 :D:D
Sommaren 07 på mallorca, min roomie och arbetskollega Acelya. Vi hängde på Cafe del Sol varje ledig kväll!
BÄÄÄÄÄÄSTA!!!!! sommaren 08 på mallorca. Vi som jobbade där :D Fast det saknas massa..
Nyår! Haha "Helena, why drink and drive when you can smoke and fly"?
Den korta stunden jag bodde i Madrid 09
Jag säger bara en sak, FÄRGA ALDRIG HÅRET I SPANIEN!!!!!
<3
Nu blev det kanske lika väl långt, hoppas ni tyckte det var lika roligt som jag att ta en nostalgitripp :)
Jag kommer iallafall aldrig behöva tänka "Fan att jag aldrig gjorde det här när jag var ung"...

Kommentarer
Postat av: Zandra

Saaaknaaaar dig!!!! Fortsätt skriv massor, det är jättekul att läsa :) <3 <3 <3 <3

2011-06-27 @ 09:33:46
Postat av: Ida

finafina du! saknar dig! =) älskar den mest klickade! HAHA

2011-06-27 @ 13:08:33
Postat av: Cecilia

Älskar dig vännen <3 Bästa nostalgin någonsin! Blir så ledsen att jag missat så mycket, mina riktiga vänner, när jag varit ute på vift. När du kommer hem har vi mycket att ta igen!

2011-06-30 @ 11:38:22
Postat av: lina (lena)

shit va kul de va o se igenom alla dessa bilder. saker/personer jag hört om men inte varit me på eller sett. nu kom man dej lite närmre fastän att du e så långt bort. har legat nu o läst igenom alla inläggen. lika normal tidspunkt på dygnet som vanligt när de gäller mej menmen så e de när man lever servitörlivet i norge;) saknar dej gumman, glad o se att du verkar ha de så bra!!! stor puss

2011-07-02 @ 04:41:43
URL: http://yiayia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0