Fue un dia laaaargo!!

Oj oj oj idag har vi gjort mycket :) Jag möte upp Rachel och Miguel vi 1 tiden och vi åkte till Parque O´Higgings. Jag googlade igår kväll vad man kunde göra i Santiago och hittade det här stället, Miguel hade inte varit där innan heller så det var ju perfekt :) Parque O´Higgings är en enooooorm park, 8000 kvadratmeter tror jag det var. Det fanns ett tivoli där med väääääärsta berg och dalbanorna, sen fanns det en sjö med båtar man kunde hyra, det fanns massa lekparker, massa matstånd, restauranger, platser där man kunde träna eller spela pingis på, en stor scen och arena, en enorm parkering där folk stod och dansade, spelade tennis, fotboll och alla möjliga aktiviteter, det fanns en bana där man kunde åka rullskridskor och massa en liten marknad med stånd. I like! :D
Vi gick och gick, och kom fram till en liten park bredvid sjön där några barn spelade pingis :) Vi utmanade dom.. Hahha jag blev utklassad!! Trodde jag skulle vara duktig sen pingistiderna i Helenelundskolan, men iiiiicke :D
Miguel spelar..
Här leker jag proffs hahah, töönt!
Efter ett tag kommer deras lillasyster med deras hundvalp som var 2 månader gamla.. Assååå åååhhh jag vill ha hund igen, jag saknar Buster. Jag och Rachel ville självklart bära lillen..
Dame un besitoo :D
Efter att Miguel spelat klart och vi var klara med lillen fortsatte vi.. Det var så himla fin natur där, det kändes exotiskt. Kan tänka mig att det är huuuur fint som helst där på sommaren.
Jag hade ju provat att äta churrasco innan, men nu ville jag testa empanada. Det ville Rachel också, så vi gick till en restaurang vid vattnet. Hur billigt som helst, en empanada för 20 kr! :) Empanada är som en pirog med olika fylllningar, jag tog med oliver köttfärs och ägg, sen fanns det med ost och skinka, med kyckling, med ost och champonjoner. Det var heeeeelt okej, lite torrt, för mycket bröd och för lite köttfärs. Men det var ju billigt så vad skulle man förvänta sig :) Det finns en liten by utanför Santiago som är kända för sina empanadas, dom väger 1 kg!!!!
Efter att ha varit i Parque O´Higgings ett bra tag tog vi metron till Santa Lucia. Först gick vi till en marknad. Dom sålde sånna här chilenska koftor och väskor ööööverallt. Sen hittade jag en sak man skulle sätta runt foten när man dansar, när jag frågade vad det var på den svarade dom att det var getklor haha :P
Plötsligt märker vi hur mycket folk det kommit på gatorna, överallt ser vi prideflaggor, vi förstår snart att det en gay parade.
Skitfin rumpa, men tyvärr killar det är en kille ;) haha..
Sen kom heeeeela paraden, riktigt roligt att se :D
Sen började den lååånga vandringen upp till Santa Lucias utkiksplats. Det var hur fint som helst på vägen och mycket att titta på :)
Här är jag och Miguel
Högst upp på toppen :)
Haha avslutar med den här sköna bilden..
"LIBERACION ANIMAL"
Efter att ha kommit ner hela vägen igen gick vi till ett ställe för att köpa ett nytt element till mig eftersom man nästan fryser till is i lägenheten haha :) Den kostade 19 000 pesos, jag går fram till kassan och ska betala. Jag ser heeelt fel på sedlarna och tror att varje 10 000 sedel är en 1000 pesos sedel. Så jag ger henne 20 st 10 000 pesos sedlar hahahahhaha. Hon och alla andra i kassan kollar på mig och hon säger, pero amooor, ler och ger tillbaka allting förutom 2 st 10 000 sedlar. Bra att det finns ärliga människor iaf :)
Nu kom jag hem för ett tag sen. Har ätit rester från igår, skitgotot! Riktigt stolt, jag lagade hemmagjorda köttbullar, avocadosallad och pasta med tomatsås :D mmm ..
Ya po, buenas noches suecia!
Chaaaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0