Gårdagen, 20 juni

Igår hade vi en ganska lugn dag :) Jag träffade som sagt Guillermo och Contact chile sen gav jag mig iväg på eget äventyr, det var låååååångt bort :) Men det gick bra. Hittade dock bara en tjocktröja och en halsduk.. Det är mycket dyra affärer i varuhusen, armani och sånna men sen finns det ett ställe som heter falabella eller ngt sånt, det är som Åhlens, det gillar jag :) Efter det mötte jag upp Rachel och vi gick på jakt efter en tandläkarmottagnig..... :P moahahah
Vi hade ju tänkt att gå ut och äta, men vi var så himla trötta, jag tror inte vi har vant oss med tiden ännu, så vi köpte med oss Kinamat (20 kr!!!!) och chips och cola och gick hem till henne :) Sen efter ett tag kom Miguel hem från skolan med en ros till Rachel och en tårtbit till mig och vi satt och diskuterade någon utflykt vi skulle kunna göra nu innan skolan sätter igång nästa vecka :) Bäästa skulle ju vara Braziiil men det är för dyrt :/
Joo juste, jag skulle äta Churrasco igår, det är typ bröd med tunnt kött och tomater, guacemole och mayonese. Jag har ätit det i Sverige och har gillat det, men fyfan vad äckligt det var här :P Hahha.. När jag skulle beställa hade jag tänkt ut vad jag skulle säga haha, men sen började han i kassan fråga massa frågor om tillbehör och skit, jag ville ju bara ha min churrasco och en cola, men han frågade och frågade, snabbare och snabbare haha kön växte bakom mig och jag fattade inte ett ord. Jag bad honom att prata långsammare då vänder han ryggen mot mig och fortsätter prata som att det ska få mig att förstå hoonm bättre, vad ska man säga, chilenare lite trööga haha ;)  ne skojja! Så jag sa vänligt: Solo quiero un churrasco, y nada mas porfavor :) Tillslut, fick jag min äcklga churrasco som jag inte ens kunde äta upp hahaha, faaaaail :D
Chilenarna säger ju PO efter var och varannat ord haha, på metron stod en tant bredvid mig och pratade haha det lät så kuuul, "No po, si po, terrible po, weeeeeena, no se pooo" hah :P
Gotta goooo suecoos!
Ha en bra dag allehopa! Pussssss <3

Kommentarer
Postat av: fröken lind

hahaha! kul tant :)

2011-06-21 @ 15:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0