Jordbävning

Inatt var det en jordbävning här i Chile, 4 på skalan... Lite läskigt, får hoppas det inte blir fler större :/
Har precis kommit hem från skolan. Det var jätteroligt och 5 timmar gick hur fort som helst :) Vi fick se en film som heter "La buena vida" och sen pratade vi om filmen och fick göra olika grammatikuppgifter. Redan idag känner jag att jag har lärt mig jättemycket. Klassen är så avslappnad vilket gör att man verkligen vågar prata. Lektionerna är verkligen inte så att läraren står framme vid tavlan och skriver på tavlan och vi skriver av verb, nej nej vi pratar heeeela tiden. På morgonen får vi berätta vad vi gjorde igår sen fortsätter det så hela tiden, läraren återkopplar hela tiden all övningar till våra egna erfarenheter så det ska bli lättare att lära sig vilket även skapat konversationer hela tiden. I Sverige är jag inte den som är så pratsugen på lektionerna, jag sitter oftast i min egna värld och lyssnar hellre på andra som har saker att tillägga. Men här är jag tvärtom! Jag vill svara och prata hela tiden, nästan så jag måste ge de andra plats också haha. Men det är bara för att jag tycker det är så himla roligt med spanska och jag vill verkligen lära mig! :)
Efter skolan gick vi i klassen och åt lunch på en restaurang. Nu kom jag precis hem, ska göra lite läxor inför imorgon. Imorgon ska vi spela teater haha :P Och vi ska träna på att prata inför klassen. Det ska bli roligt :)
Ikväll kommer klassen hit och dricker pisco så ska vila lite inför det, måste ha energi för är inte van att gå upp så tiidgt och gå till skolan :P
Hoppas alla har det bra hemma i soliga Sverige för här öser regnet ner och jag fryser som tusan!
JAG LOVAR ER ATT LÄGGA UPP MASSA BILDER IMORGON :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0