Pisco.


Igår drack jag pisco för första gången :D super rico!! Festen vi skulle till låglåååångt bort, men det är så billigt med taxi här så man åker taxi typ överallt, vi åkte säkert 25 min i taxin och det kostade bra lite över 100 kr :)
Här är vi hemma hos Rachel.
När jag jobbade på Mallorca så jobbade jag tillsamman med en kille som heter Vibor. När han nu fick höra att jag skulle till Chile sa han att han hade en kompis som bor i Santiago. Så jag fick kontakt med honom, han heter Fernando. Han sa att om jag behövde hjälp på något sätt så kunde jag alltid kontakta honom. Det sjuka är att igår träffade vi på varandra på festen! Vilket sammanträffande.
Jag träffade även några tjejer ifrån Schweiz som redan hade varit här en termin och pluggat samma ämnen som jag kommer ta. Dom sa att man var den enda utbytesstudenten där, resten var typ bara chilenare. Men att det var positivt, för läraren var så snäll mot en och alla chilenarna tyckte man var jäteduktig när man pratade spanska och hjälte en jättemycket hela tiden :) Kändes skönt att höra. De hade också gått den här intensivkursen i spanska som jag och Rachel ska gå (28 juni - 22 juli) och de sa att man lärde sig huuuuuur mycket som helst där :D
Det är lite tråkigt att bo ensam, jag längtar jättemycket tills att Sarah kommer den 30 juni :)
Hmmm que pasa hoy? No se, kan inte få tag på någon hahha.. Köpte ju en mobil med chilenskt nr igår, altingen blev den stulen på festen eller så har Miguel den för jag har den inte :/  Irri!!
Jag är skithungrig så måste äta något nu, men jag pallar inte laga mat för vet att det inte kommer bli gott hahaha.. What to dooo. Äsch jag måste försöka, måste ju lära mig :P
Shuuue

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej hjärtat!

Vad skönt att läsa att du har det så bra! :) Vi saknar dig här hemma!! <3<3<3 Vad är Pisco för något? lät lite suspekt... ;)



Pussar från ett regnigt sverige

2011-06-19 @ 18:39:26
Postat av: Mattan

Åååh underbart att du redan träffat en massa att hänga med!!

Soheil hälsar att din blogg är jätterolig att läsa

2011-06-19 @ 20:50:50
Postat av: Fernando

eyyyyyy

Nice picture!!!

2011-06-21 @ 23:09:18
Postat av: Fernando

Eyyyyyy

Nice picture!!

See u soon

2011-06-21 @ 23:10:05
Postat av: Vibor

Jog pratar lite svenska!!!

2011-06-27 @ 02:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0