San Cristobal

Hoy fue un dia bueno! Jag sov ut läänge i morse och vaknde runt 13.00 :) Låg i min säng och längtade efter mat, hade precis kommit på vad jag ska laga och går ut i köket för att sätta igång, då slår det mig, jag har ju ingen tändare, buhuu :( Jag orkade verkligen inte gå ut för att köpa en, så jag fick koka lite vatten i vattenkokaren och blanda det med ett nudelpaket :P Efter det åkte jag till Manuel Montt och mötte upp Fernando, han hade erbjudit sig att följa med till polisen för att hjälpa mig med anmälan, och tur var ju det för herregud vad den polismannen pratade svår spanska.. Till och med Fernando som är chilenare hade svårt att förstå honom.. Han fick agera tolk åt mig :) Så ett stort tack för att du kunde hjälpa mig.

Efter det tog jag metron till Baquedano och promenerade genom Bellavista till Cerro San Cristobal. Bellavista var ett ställe som jag verkligne gillade. Jag fick lite av en Mallorca känsla. Det var mysigt och mycket mer personligt än Vicuna Mackenna där jag bor.. Här fanns det massa små barer och klubbar och restauranger längs gatorna!
Jag var så himla rädd för att ha väska med mig ut att jag inte tog med mig kameran, TABBE!!!! För jag hade verkligne velat visa er utsikten från San Cristobal. Så otroligt vackert!! Man såg ut över heeeeeeela Santiago, och herregud vad stort det är, det ser ut att aldrig ta slut. Man såg så tydligt hur bergskedjor omger Santiago. Jag var så högt upp att flygplanen åkte nära. Det var riktigt häftigt faktiskt. Ska dit igen nångång när det är ljust och klart ute och då ska jag ta kort.
Dom här bilderna är från google. Först åker man upp med en bergbana. Man åker förbi ett litet Zoo som fins längs vägen.
Såhär långt kunde man se!!
Med bergskedjorna runt om..
Efter min lila utflykt åkte jag hem för att laga mat igen, suuuuck när ska jag bli bra på detta :P Saknar mammas mat!!!!! Men jag försöker variera mig lite, de 4 första dagarna åt jag tonfisksallad VARJE dag till VARJE måtid hahah.. Nu har jag börjat vidga mina vyer lite.
Här har ni min chorizo omelett ;)
Här har ni min delikata risblandning med tomatsås och kokta grönsaker, som serverades med knaperstekt chorizo och lite sparris på sidan om ;)
MMMMM super rico ;) Någon som vill komma på middag?
Nu ska jag bädda ner mig och kolla på en film.
Hejdå <3

Kommentarer
Postat av: Carolina

hahahahha! älskling, "knaperstekt chorizo" hahaha

2011-06-25 @ 13:00:10
URL: http://carolinacj.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0