Borta bra... men hemma är nog ändå bäst (Ibland)

Men jag tänker såhär, man ska resa!! Resa, resa, resa och upptäcka världen. Jag gör det nu när jag fortfarande är ung, inte har pojkvän, ingen lägenhet, inget jobb, egentligen inget som håller mig tillbaka. Förutom mina studier då då, men dom kan man alltid lägga på is, eller turen jag hade, få ledigt en termin :) .. Det bästa jag gjort med mitt liv hitills är att åka iväg, själv! Först nästan 1 år till Spanien och nu till Chile. Jag kommer aldrig ångra mig!!
"Getting lost will help you find yourself" Jag har lärt mig så otroligt mycket av mina resor, jag har vuxit i mig själv, lärt mig ta hand om mig själv, hantera svåra situationer, lärt mig spanska, lärt känna såå mycket nytt folk runt i hela världen, lärt mig en annan kultur, se på saker med ett annat synsätt än innan, blivit mer lugn, blivit mer självsäker.
Innan har jag tyckt att Sverige är såååå tråkigt, inget händer, folket är tråkigt, det är inget go liksom. Men efter några månader i Chile uppskattar jag Sverige! Det är så tryggt och bra i Sverige. Folk blir överfallna, rånade, påkörda, skjutna här, som om det vore vardagsmat (!!) Sverige har sin charm, älskar svenska sommaren, inget slår det, inte ens chilenska sommaren!! När alla uteserveringas börjar öppna, människor är glada, skärgården, alla klippor i stockholm man kan sola på.. Sånna saker man tar för givet när man bor där. Jag saknar småsaker när jag är här, som att åka och handla mat med mamma, sitta på Emelie terass och prata, vara helggäst hemma hos Zandra och ligga och skratta och sjuka saker. Jag saknar mig familj och vänner så mycket! Jag längtar hem till mitt vanliga liv, livet här är mer som ett fantasiliv än ett vanligt liv. Men samtidigt vill jag inte lämna dom jag träffat, det kommer bli riktigt tungt och jag vill helst inte tänka på dagen jag ska åka hem :/ Det är så mycket blandde känslor. Ibland känner jag mig så ensam här borta, ibland har jag the time of my life.
Sydamerika är underbart! Såå mycket äventyr! Man kan tex åka från Chile till Bolivia och hyra en speciel terängbil i 3 dagar och åka genom jungeln.. Hur grymt skulle inte det vara? Man kan åka och svinga sig i lianerna! Machu-Pichu, Buenos Aires, Rio de Janeiro! Allt!!
Hur som helst, ville bara säga att jag verkligen uppskattar lilla Sverige, nu vet jag att mamma bli glad :) Men jag har nog ändå planer på att bosätta mig i Spanien efter mina studier!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kära Jossan! Jag känner igen mig i dig, men du är mycket modigare. Du kanske brås mer på din moster Ylva. Jag kom inte längre än Schweiz. Där upplevde jag mitt livs äventyr. Men väl hemma träffade jag din pappa och har haft och har ett underbart liv i underbara Sverige!!!

2011-11-12 @ 10:44:35
Postat av: Zandra

Saknar dig!

2011-11-14 @ 16:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0