Hjääääälp!

Det har varit rätt lungt med alla protester ett tag.. Men idag tog det lugna slut. Jag var påväg hem från skolan när jag kommer till min metrostation Santa Isabel. Det är värsta folksmlingen vid utgången och en av dörrarna är stängd. Jag tänker inte så mkt på det utan fortsätter att gå med musik i öronen.. När jag kommer ut från stationen ser jag maskerade människor överallt, jag tar av mig hörlurarna och hör att de skriker åt mig att gå in igen.. Precis när jag kommit in i stationen igen sprutar de vatten utanför, ni vet som där hård stråle från en pansarvagn typ :/ Jag tänker då att jag kan gå ut andra utgången , men den är avstängd.. Det är bara att vänta, tillslut upphör vattensprutande och vi kan gå ut.. Men där ute var det värre. Det tar mig ca 1 min att gå från metron till mitt hus. Men det var en lång minut, jag var jätterädd faktiskt..
Överallt sprang det runt demonstranter med förtäckta ansikten och kastade stora stenar hej vilt! Gissa om jag var rätt att få något i huvudet. Trafiken var kaos, det låg folk på gatan, bilar tutade, bilar stod korstvärs, folk sprang över gatan för att de va rädda att få stenar på sig. Jag smög längs väggen typ, jag ville inte springa mitt i gatan, där e de väl större risk att gå en sten på sig eller bli påkörd typ (!?) Shit vad mitt hjärta bankade.. Tack och lov är jag hemma i säkerhet nu!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

JÄVLA IDIOTER!!! KOM HEM!!!

2011-11-15 @ 17:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0