Asado en cajon del maipu

Heeej på er :)
I fredags hade vi utflykt med lärarstudenterna. Vi träffades utanför skolan där skolan hade abbonerat en buss för oss. Därifrån bar det av till Cajon del maiu, ca 1,5 timme utanför Santiago. Alla kom inte, då det inte var obligatoriskt, men vi var nog ca 30 per ändå.
Väl framme vid Cajon började vi grilla, eller inte alla, inte jag haha :) Jag spelade fotboll istället.
Jag lärde henne klockan.. När man ska kicka, först 1, sen 2, sen 3 osv.. Jag och Zandra kunde sysselsätta oss med det i timmar när vi var yngre, tror vi kom upp i ca 70 kickar eller ngt :P
Maten var jäääättegoood, chorripan (korv med bröd typ) sen kycklingklubbor och jättegott kött, sen fanns det msssa läsk, bröd och annat gott. Alla hade tagit med sig egen sallad eller papamayo och annat tillbehör som vi delade.
Efter maten gjorde alla som dom ville. Jag gick och joinade dom som spelar volleyboll. Jag kan ju säga såhär, jag har fortfarande ont. Bollen var stenhård och min hand e nu svullen!! Sedan spelade vi spökboll, ni vet när man ska kasta bollen på varandra (med den här stenhårda bollen!!!) Sedan skulle vi leka hela havet stormar.. I Sverige är vi normala och går runt stolarna, men nu skulle man dansa runt, göra olika dansar och verkligen shejka.. Ni kan ju gissa vad obekväm jag kände mig hahaha.. Med allla andra som satt runt om och tittade på, och lärarna och allt. Tur att jag åkte ut fort..
Vi var där frn ca 11 - 17.30, så en heldag! Men det var rätt kalls och jag var stelfrusen.. I bussen påväg hem somnade jag direkt.. Alla skulle egentligen ha åkt hem till David efter för att förfesta och sedan gå ut, men jag var heeeeeeeelt död.. Så jag åkte hem och sen kom Javi och Caro hem tilll oss för att titta på film ist. Men jag sov mesta tiden då också, sov när de kom, somnade under filmen, och sov när de gick haha.. Men får skulle på att jag inte är helt frisk heller.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul utflykt!!!

Längtar du efter fotbollen ibland?

2011-10-10 @ 09:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0