Internationella dagen

Idag, 12 obtober var det internationella dagen för oss utbytesstudenter som jag pratat om.. Alla länder var inte med med Frankrike, Tyskland, Holland,Italien, Brasilien, Mexico, Brasilien, Colombia, Norge var med och hade utställningar om sina länder. Tyskland bjöd på bratwurst, Italien på ngn italiensk mat, Frankrike på crepes, Brasilien på ngn chokladbakelse, lyckoarmand och ngn alkohol man och Mexico på tequila :)
Sedan var det uppträdanden :)
Italien dansade folkdans, Brasiljanarna dansade någon slags dans och mexikanarna sjöng och dansade..



Jag och tvillingarna Marina och Mariana från Brasilien.
Jag ägnade mest tid vid det Brasilanska ståndet. Jag vill ju åka till Brasilien i Januari innan jag kommer hem till Sverige. Tyvärr har jag ingen att åka med, men när jag väl är så nära Brasilien vill jag dit. När skulle det annars ske liksom? Jag vill inte att det ska stoppa mig att jag inte har någon att åka med. Så jag ville prata lite om vilka delar av Brasilie som är bäst om jag åker själv, jag vill ju gärna åka till Floranopolis. Och det rekomenderade dem. Södra Brasilien är det lugnaste och renaste och inga problem att åka till själv. Det är ett paradis!! :)



Chi chi chi le le le VIVA CHILE! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0