Kloning?

Har känt mig väldigt nere de senaste dagarna.. Först och främst för att jag vet att det kommer bli tungt at lämna Chile snart :/ Jag vet att jag inte ska tänka på det nu, men det kan vara svårt att låta bli ibland. Men även pga av en annan sak. Jag vill ventelera mig, förklara allting, ha någon att diskutera med och utbyta åsikter.. Men jag vill nog inte skriva ut det på bloggen ändå. Och även om jag skulle prata med någon så är det i slutändan mina egna åsiker som räknas trotsallt, eftersom det är mina val. I slutändan är det jag som står kvar, bara jag med mina tankar.
Det känns som att jag inte räcker till. Folk drar i mig från alla håll. Vart ska jag gå? Det är så mycket jag vill göra, och ibland måste man göra sina val om man inte kan kombinera ihop alla olika val. Men då blir det sura miner.. Men jag då? Jag har bara 3 månader kvar. Jag måste ju göra det som känns bäst för mig och inte för andra.. Eller hur? Det känns som att folk tror att jag väljer bort dom för andra personer, men det gör jag verkligen inte. Men ingen vet riktigt hur jag känner och det är otroligt jobbigt.. Måste hela tiden försvara mig och planera planera för att alla ska bli glada och nöjda, men det går inte hela tiden..
Jag trodde aldrig det här skulle hända, men nu har det hänt och det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Även fast det komplicerar mycket är jag glad att det har hänt. Det har hjälp mig med en väldgit viktig sak, med något som jag inte klarade av att lämna hemma i Sverige, men som nu är som bortblåst .. Men nu är det strid mellan hjärnan och hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vet vad du menar. Men visst har du många nära och kära att ventilera dina tankar med. Vi finns här alla för dig <3

2011-10-06 @ 17:43:41
Postat av: Zandra

Alltid <3 <3 <3

2011-10-07 @ 11:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0