La Serena

Imorgon åker jag och Sarah till La Serena, det är en liten liten by/stad i Chile. Inte mycket att göra kvällstid, vilket är bra då jag inte är helt kry, men tydligen ett ställe man ska besöka när man är i Chile. Det är även känt för sin pisco!
Min spanskagrupp åkte dit i Juli när det var vinter här. Jag är glad att jag inte följde med utan väntde till sommaren. Det regnar 4 ggr/ år i La Serena och de hade regn 3 dagar! Riktig otur. Nu är det ju fint väder och varmt i Chile så vi kommer få fint väder hoppas jag på då det finns fina stränder i La Serena. Bussen går kl 13.00 imorgon och tar ca 6 timmar. Vi har reserverat ett hostel :)
Såhär ser La Serena ut



Härlig strand (hoppas det ser ut så på riktit också) där vi kommer spendera en av de 4 dagarna!



Vi kommer åka till den kända pingvin ön en dag!





En dag kommer vi troligtvis åka till ett ställe som heter Valle del Elki





En kväll kommer vi gå till ett naturreservat där man kan se dom klaraste och flesta stjärnorna i hela Chile!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0