Atacama - Dag 3

Fyfaaaan för att vakna 03.00 och sätta sigi en buss där folk fälle bak sitt säta så man knappt får plats med fötterna, sen sitta ihopknögglad i 2 tim vid fönstret så man håller på att frysa ihjäl.. Det gjorde jag den tredj morgonen och det uppskattades inte.. Vi skulle till Geyser del Tatio. Folk jag hade pratat med sa att det var värt att gå upp så tidigt för att se dessa geysers. Men efter att ha upplevt det själv kan jag inte hålla med. Visst, det var ju häftigt att se, men inte värt att gå upp kl 3, å bil i 2 tim för att sedan gå ut i ett landskap där det är 45 grader kallare!!!!! Det var -14 grader dä :/ Fyfaasen vad jag frös.. Geyser del Tatio är som aktiverade hål i marken som sprutar ut kokande luftånga. Varför vi var tvunga att vara där så tidigt har jag ingen aning om.. Tyckte inte att det var ngt specielt, det var finare när solen kommit fram. Men ja något specielt måste det ju ha varit iaf..
Därefter bjöds det på frukost. Varm choklad med ostmackor :) Mjölken hade de värmt i de bubblande hålet, smart :P Jag var så frusen at mina fötter gjorde ont varje gång jag rörde mig.. Som tur var åkte vi mot vår nästa destination som var en varm källa. Jag hade sett fram emot detta och tt få bada, men eftersom jag fortfarande var sjuk med feber och redan var så stelfrusen ville jag inte riskera att bada.. Trots att vattnet var varmt var ju luften kall. Så jag fick agera fotograf istället när Satu badad :D
Tänk er att bada mitt i öknen med en bakgrund av vulkaner och berg.. Märklig känlsla : Glad att jag har fått upplevt den.
Vi åkte nu vidare till Pueblos de Machuca, en by i bergen. På vägen dit tog jag lite landskps bilder så ni skulle få se hur fiiint det är!!!!
Här är byn Machuca..
Yaaaa, och så bar det av hem... Sista kvällen och gissa om jag var glad haha :D Imorgon skulle jag slippa dela sovrum med okända människor, slippa umgås med fok jag inte gillar, slippa dela 3 badrum med 21 pers och slippa kippa efter andan för att kunna andas. Trodde inte jag skulle sakna Santiago så mycket :) Hur som helst, det var avskedsfest på kvällen. Men tror ni att vi ville gå på den haha, nej! Tråkigt att vara kvar på hostelet och festa md människor man inte gillar så jag Satu och amerikansk tjejerna gick till byn, åt en god chilensk middag och gick sedan till en utebar med öppen eld och bachata och kollade på när sliskiga chilenare raggade upp turister haha :D När vi kom tillbaka till hostlelet var alla heeeelt borta, säkert av bolivianskt kokain eller något... :/ Inget för mig.
Det var slutet på den dagen

Kommentarer
Postat av: Mamma

Helt fantastiska bilder, vilken upplevelse! Även om du var sjuk under hela resan och hamnade i ett gäng som du kunde varit utan, tror jag inte du ångrar resan. Ett minne för livet!

2011-09-16 @ 08:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0