El paseo!!

Hemma i Santiago igen :) Vi kom hem igår kväll och jag deckade i sängen på diiiirekten. Var heeeelt död! Men gud vilken bra resa det har varit. Jag är kär i Vina del mar.. Sååååååå fint!! Jag har tagit 350 bilder så vet inte vilka jag sa visa i bloggen. Bättre om ni tittar på dom på Facebook istället i mitt album som heter PONGALE PONGALE PONGALE... "Im tired" Jajaja :) Vapo y Vina 2011..
Utanför vårt hostel..
Vi kom fram till Valpo i fredags 11.30. Vi gick då till vårt hostel som låg perfekt till och lämnade vår packning sen hade Carolina planerat allt :) Vi åkte båt runt om i hamnen, såg sälar och sjölejon :)
Sen turistade vi runt i Valparaiso..Vi åt lunch på världens billigaste ställe, dricka, förrätt och huvudrätt för 3000 pesos. ca 40 kr. Killarna ville se matchen  Spanien-Chile så vi gick till en bar. När kvällen kom var alla heeeelt döda. Men vi var ju tvunga att gå ut!!!! Carolina och Javi lagade mat till alla på hostelet och killarna gick för att köpa pisco, sen började festen :) Vi fortsatte till ett ställe där drinkar kostade ca 15 kr, 3 shots för 10 kr, piscola för 6 kr osv. SJUKA priser :D Men det blev en tidig hemgång..
På lördagen tog vi bussen till Vina del mar. Det här var den bästa dagen.. Vi gick längs vattnet i flera timmar. Så såg mycket fina saker och tog hundratals foton. Sedan gick vi till stranden och satte och ett bra tag. På kvällen tog vi bussen tillbaka till Valparaiso. Började med festandet igen och vidare till vår billiga bar och sedan en klubb som hette El huevo..
På söndagen var vi tvunga att lämna hostelet 12.00. Så vi packade ihop och åkte till stationen där vi låste in våra grejjer. Sedan tog vi bussen till ett ställe utanför Valparaiso som jag inte kommer ihåg namnet på :P Där red vi hästar på stranden och åt empanadas :) Sen åkte vi tillbaka till Valpo och gick till en marknad :) Jag köpte en tröja och ett kors armband! Sedan åt vi middag, chorrillana åt jag :D Det var riiiicisimo!
19.40 gick bussen hem och jag var hemma ca 22.00.
Tack för en uuuunderbar resa allehopa :D <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som en riktig toppen weekend och mycket hann ni med!!!

2011-09-06 @ 09:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0