Las fondas

Som jag berättat innan så firas Chiles nationaldag denna vecka. Nationaldagen är idag, den 18 sep. Men det firas stort. Sedan i fredags har det varit såkallade Fondas i hela Chile. Det är som festivalområden. Typ som ett nöjesfält men med mat och alkohol. Det är stånd ööööööverallt som säljer chorripan, empanadas, grillspätt, kycklingkluubbor och pommes, och terremotos och chicha som är väääädlrdens godaste dricka :D
Terremotos är ett slags vin med annannas glass och chicha vet jag inte vad det är, men smakar som sött vin. Mycket gott :) Köpte en hel flaska för 20 kr som jag gick och drack av haha :D
Det här var klart bästa upplevelsen .. Kan tyckas konstig när jag set så fina ställen. Men det här är typiskt Chilenst och det är det jag gillar. Överallt spelades det bachata, merenge, salsa och det var uppträdaden, mycket cueca. Den chilenska folkdansen :) Jag blev framropad att komma och dansa med fullt med publik runt om, men aaaaldrig att jag skulle göra det haha :D Javi fick gå fram istället..
Detta är en fonda som ligger i Parque Ohiggings. Den största i Santiago. Under bara den här helgen så kom det 600 000 personer dit.....
Inne i ett av tälten

Jag och min kompis haha.. Satt bredvid honom från början, men sen började han att röra på dig och jag blev skiträdd och hoppade upp därifrån!!

Min andra kompis.. Dessa fanns det fullt av. Men de flesta i detta tillstånd var inte vakna, det låg och sov på gatan, eller så vinglade de runt och ramlade efter ett tag.. Sjukt, det skulle aldrig hända i Sverige för då skulle polisen ta dom därifrån..
Fast vad förväntar man sig när man kan köpa en flaska för ca 30 kr.. eller därfiga drinkar för 15 kr?? Som är så goda att det smakar som saft, men i själva verket är starka och livsfarliga....
Glada tjtjer med sin mat.. Jag med mitt grillsrpättoch terremoto  i högsta hugg :D Några sekunder efter kom det fram en uteliggare och bad om att få vår dricka, och sen tittade han på mig och sa "buenas tetas"... uuuusch!!! jag sa tillbka något fullt på svenska, och då gick han.. Wooooppppp..

Jag och min extra mamma/beskyddare Carolina.. Som verkligen tar rollen att skydda mig på allvar... Men det resultrar i att hon hamnar i bråk med killar som beter sig som om dom aldrig sett en blond tjej innan. Lillen är ju bara 1,40 m lång typ haha :D Men hon är inte rädd för ngt..
Min flaska chica som jag köpte :)
Som vi gick hit och drack upp :) Det påminner lite om valborg i Uppsala. På varenda gräsplätt sitter folk :)
Jag oh min andra skyddsängel Javiera (Javi)
Synd att det är slut med fondas för det var verkligen huuuuur rolgit som helst. Men sjukt vad mycket uppmärksamhet vi får..Kan förstå att chilenska tjejer inte gillar oss när vi snor all uppmärksamhet från dom. Men det är ju överdrivet.. Vet inte hur många killar som stoppade mig för att de ville ta kort tillsammans med mg, eller män, gubbar och unga killar som smygfotade mig.. Det var till och med en kille som låg på en filt med sin tjej och när vi gick förbi tittade han så mycket att han fick en fet smäll av sin tjej hahahahha!! Det kom till och med fram tjejer och började småragga och frågade om mitt nr.. Och 2 gångr under loppet av 10 min kom det fram olika websighter och ville göra intervjuer med oss... Vad ska man säga? KÄNDIS haha :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha, ja det är inte lätt......:-)

2011-09-19 @ 08:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0