Terminens första tentor...

I går hade jag mina två första tentor för termimen.. Jag hade iiingen aning om vad jag skulle plugga på, så jag pluggade inte heller så mycket. Det första var gramatik prov i engelska. Rätt enkelt :) Grejen är att jag vet ju hur man pratar med ibland blir jag osäker pa viss gramatik och vi måste även kunna förklara varför man använder gramatiska regler här och där. Men hur som helst, tror at jag klarade mig galant. Andra tentan var i language and communication. Där fick vi 3 olika temn var. jag fick Conditionals (1th an 2nd) där skulle jag skapa ett prov och utforma tre olika övningar, nästa tema jag fick var Present perfect passive, även där skulle jag skapa ett prov med tre olika övningar, mitt sista tema var Base and strong adjective. Däräfter skulle man skriva varför man valt övningarna man valde och vad man lär sig, alltså en utvärdering. Nästa lektion ska vi ge våra prov till en annan i klassen, där efter ska vår lärare bedöma tentorna :)

Kommentarer
Postat av: Ylva

Lite absurt att som svensk studera engelsk grammatik i ett spansktalande land....

2011-09-14 @ 09:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0